Kategóriák
Életmódváltás támogatás

Hogy elkerüljük a jojóeffektust

A gyakorlott fogyókúrázók már nagyon jól tudják, mi a jojóeffektus. Azt is nagyon jól tudjuk, hogy életmódváltással lehet ezt elkerülni. De ez annyira rémítő szó.

A gyakorlott fogyókúrázók már nagyon jól tudják, mi a jojóeffektus. Azt is nagyon jól tudjuk, hogy életmódváltással lehet ezt elkerülni. De ez annyira rémítő szó. Valahogy azt sugallja, hogy egészen másként kellene élnünk, mint, ahogy eddig tettük. A mindent hátrahagyni, új utakon indulni nagyon nagy feladat. Igaz, csak akkor, ha mindent azonnal akarunk. Egyszerre túl nagy változást nehezen viselünk. Egy idő után honvágyunk támad a régi szokásaink iránt. Viszont ha egyszerre csak keveset változtatunk, s miután azt az újdonságot megszoktuk, csak utána létünk eggyel tovább, akkor biztos sikerre számíthatunk. Az állandó visszahízásnak többek között nassolási szokásainknak köszönhetők. Erre alapvetően gyógyír a kötött étkezési idő. Minden fogyni vágyónak ez az első és legfontosabb tanácsom. Kizárólag háromszor együnk naponta, és mindig ugyanabban az időben. Minden híresztelés ellenére, igen káros a “sokszor együnk keveset” elv akkor, ha úgy szeretnénk lefogyni, hogy meg is tudjuk tartani az elért eredményt. Kezdjük azzal, hogy kialakítjuk magunkban a kötött étkezési idő szokását. Nem kis feladat, viszont döntő fontosságú. Minél kevesebbszer szegjük meg az elhatározásunkat, annál hamarabb stabil szokásunkká válik, hogy csak az általunk meghatározott három időpontban együnk. Viszont ha egyszer megszegtük a szabályt bátran folytassuk tovább. Nem elrontottuk, csak lassítottuk a folyamatot. Nincs olyan, hogy úgyis mindegy. Nem mindegy!!!!! A sikeres és a sikertelen embert az különbözteti meg, hogy a sikeres, ha elbukik, felkel, leporolja magát és megy tovább, a sikertelen pedig fekszik tovább a földön.
Nagyon kíváncsi vagyok a tapasztalataitokra, véleményetekre.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük